.
b_F250 gt_01.jpg
b_F250 gt_02.jpg
b_F250 gt_03.jpg
b_F250 gt_04.jpg
b_F250 gt_05.jpg
b_F250 gt_06.jpg
b_F250 gt_07.jpg
b_F250 gt_08.jpg
b_F250 gt_09.jpg
b_F250 gt_10.jpg
b_F250 gt_11.jpg
b_F250 gt_12.jpg
b_F250 gt_13.jpg
b_F250 gt_14.jpg
b_F250 gt_15.jpg
b_F250 gt_16.jpg
b_F250 gt_17.jpg
b_F250 gt_18.jpg
b_F250 gt_19.jpg
b_F250 gt_20.jpg
b_F250 gt_21.jpg
b_F250 gt_22.jpg
b_F250 gt_23.jpg
b_F250 gt_24.jpg
Zde mezbývá nic jiného, než smeknout a v úctě se uklonit.
Giorgo, je to nádherné dílo ... congratulazione !!
Každé další slovo je zbytečné.   


V tématech  FERRARI  Pavel Hušek 
01_ferrari qi.jpg
02_ferrari qi.jpg
03_ferrari qi.jpg
04_ferrari qi.jpg
05_ferrari qi.jpg
06_ferrari qi.jpg
07_ferrari qi.jpg
08_ferrari qi.jpg
09_ferrari qi.jpg
10_ferrari qi.jpg
11_ferrari qi.jpg
12_ferrari qi.jpg
13_ferrari qi.jpg
14_ferrari qi.jpg
15_ferrari qi.jpg
16_ferrari qi.jpg
17_ferrari qi.jpg
18_ferrari qi.jpg
19_ferrari qi.jpg
20_ferrari qi.jpg
Zobrazená studie čínského designéra je z roku 2011 - 
byla výraznou součástí světové designérské akce Ferrari.
Je to mistrovské dílo, byť vjemu FERRARI vzdálené.
Ale kdo ví, jaké elektro-koně nás budou jednou vozit ...


V tématech  FERRARI  Pavel Hušek
F (01).jpg
F (02).jpg
F (03).jpg
F (04).jpg
F (05).jpg
F (06).jpg
F (07).jpg
F (08).jpg
F (09).jpg
F (10).jpg
F (11).jpg
F (12).jpg
F (13).jpg
F (14).jpg
F (15).jpg
F (16).jpg
F (17).jpg
F (18).jpg
F (19).jpg
F (20).jpg
F (21).jpg
F (22).jpg
F (23).jpg
F (24).jpg
F (25).jpg
F (26).jpg
F (27).jpg
F (28).jpg
F (29).jpg
F (30).jpg
F (31).jpg
F (32).jpg
F (33).jpg
F (34).jpg
F (35).jpg
F (36).jpg
F (37).jpg
F (38).jpg
F (39).jpg
F (40).jpg
F (41).jpg
F (42).jpg
F (43).jpg
F (44).jpg
F (45).jpg
F (46).jpg
F (47).jpg
F (48).jpg
F (49).jpg
F (50).jpg
F (51).jpg
F (52).jpg
F (53).jpg
F (54).jpg
F (55).jpg
F (56).jpg
F (57).jpg
F (58).jpg
F (59).jpg
F (60).jpg
F (61).jpg
F (62).jpg
F (63).jpg
F (64).jpg
CREAZIONE FERRARI ... je mimořádně silný pojem !!!
Pěstují ho jak slovutní italští mistři a designérské firmy,
tak nezávislí designéři a studenti designu z celého světa.
Z nezčetných kreslených návrhů vybírám pouze drobky,
které jsou nabité zvláští estetickou až erotickou vášní, 
včetně sochařského umění hlubokých duchovních kvalit.

Souhrn ideí uzavírám nečekanou kreací FERRARI
SUV 
a jedním českým návrhem, jehož pohonná energie 
je zatím ve hvězdách ... ale už se na ní pracuje.


V tématech  FERRARI  Pavel Hušek 
F 488_01.jpg
F 488_02.jpg
F 488_03.jpg
F 488_04.jpg
F 488_05.jpg
F 488_06.jpg
F 488_07.jpg
F 488_08.jpg
F 488_09.jpg
F 488_10.jpg
F 488_11.jpg
F 488_12.jpg
F 488_13.jpg
F 488_14.jpg
F 488_15.jpg
F 488_16.jpg
F 488_17.jpg
F 488_18.jpg
F 488_19.jpg
F 488_20.jpg
F 488_21.jpg
F 488_22.jpg
F 488_23.jpg
F 488_24.jpg
F 488_25.jpg
F 488_26.jpg
F 488_27.jpg
F 488_28.jpg
F 488_29.jpg
F 488_30.jpg
F 488_31.jpg
F 488_34.jpg
F 488_33.jpg
F 488_32.jpg
F 488_35.jpg
F 488_36.jpg
F 488_37.jpg
F 488_38.jpg
F 488_39.jpg
F 488_40.jpg
F 488_41.jpg
F 488_42.jpg
F 488_43.jpg
F 488_44.jpg
Pozvolna zjišťuji, že tento druh automobilů 
i z nejdynamičtějšími tvary karoserie, není pro mne
vzrušující tolik, jak tomu bývalo v čase mého mládí. 
Vyzařuje z nich arogance jejich uživatelů-majitelů,
kteří mají vetšinou jen peníze, ale ne vlastní osobitost. 

Obdržel jsem písemnou reakci na můj příspěvek Ferrari 488 GTB
od mladého myslitele - člověka, kterého si velmi vážím.
Jeho názor ukládám do druhém obrázku.

Děkuji Jakube


V  tématech  FERRARI  Pavel Hušek 
FF_01.jpg
FF_02.jpg
FF_10.jpg
FF_05.jpg
FF_06.jpg
FF_04.jpg
FF_03.jpg
FF_02.jpg
FF_12.jpg
FF_10.jpg
FF_08.jpg
FF_12.jpg
FF_13.jpg
FF_14.jpg
FF_15.jpg
FF_16.jpg
Vím, nedávno jsme tu FF s jinými koly na pražské dlažbě měli.
Jenže dnes je den projevu lásky a úcty - nejen k ženě.
I poutavé dílo jakým je Oko na Prahou Jana Kaplického
nebo jeho návrh zvaný Rejnok v Českých Budějovicích,
ale také jeho muzeum Ferrari - nebo Pininfarinův Ferrari FF -
si nese projev úcty, ano i lásky mnoha architektů a designerů.

(FF fotografován v předvečer 1.máje, tedy 30.dubna 2015).


 V tématech  FERRARI  Pavel Hušek 
 
Dejvice_01.jpg
Dejvice_02.jpg
Dejvice_03.jpg
Dejvice_04.jpg
Dejvice_05.jpg
Dejvice_06.jpg
Dejvice_07.jpg
Dejvice_08.jpg
Dejvice_09.jpg
Dejvice_10.jpg
Dejvice_11.jpg
Dejvice_12.jpg
Dejvice_13.jpg
Dejvice_14.jpg
Dejvice_15.jpg
Dejvice_16.jpg
V záplavě víceméně módních tvarů karoserií automobilů  
se mi v ulici náhle zjevila skulptura
Pininfarina Ferrari FF.
Stála opřená o chodník jako každé jiné auto okolo ní. 
Tato vzácná socha italské kreativity mnou pohnula - 

vzpomněl jsem opět na mnohá léta spolupráce se jmény 
Sergio Pininfarina, Leonardo Fioravanti, Lorenzo Ramaciotti,
Enrico Fumia a na další lidi ze Studi e Ricerche Pinifarina
v Cambianu na jihu Torina. 

Oslovil jsem majitele krasavce FF v momentu, kdy si bral
ze zavazadelníku tašku stejným způsobem jako u jiných aut.
Byl oblečen jako ty a já, ničím se neodlišoval a byl přívětivý.

Vzpomínám pozvání Leonarda Fioravantiho kdysi do Modeny, 
kde mě pověřil zakázkou Ferrari Engineering - motocykl Gilera: 

http://cardesignclub.7x.cz/rubriky/galerie/kriticke-emoce/gilera
V garáži pod hotelem byly tehdy desítky červených Ferrari - 
evropští ferraristé tu měli sjezd.  
Moje oblíbená Alfa 164, ač také od Pininfariny a též červená,
vypadala mezi plnokrevníky Ferrari poněkud fádně.

Hovořil jsem s několika ferraristy z Německa a zjistil,
že mezi nimi nebyl žádný nafoukanec ani povýšenec.  
Pouze příjemní přátelští lidé, tak jako majitel FF na Dejvické ulici.

Přeji touto cestou majiteli FF mnoho radostných zážitků 
- tehdy s krasavicí Mona Lisa od Leonarda da Vinci,
dnes s úžasnou automobilovou kreací Pininfarina.  


V tématech  FERRARI  Pavel Hušek 
01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
Vývojový proces tvaru nového Ferrari F12
můžete shlédnout na níže publikovaných snímcích,
kde každá z ideí byla sama o sobě fantastická.

Pro galerii  PROFI DESIGN  editor

dgf-aurea_01.jpg
dgf-aurea_02.jpg
dgf-aurea_03.jpg
dgf-aurea_04.jpg
dgf-aurea_05.jpg
dgf-aurea_06.jpg
dgf-aurea_07.jpg
dgf-aurea_08.jpg
dgf-aurea_09.jpg
dgf-aurea_10.jpg
dgf-aurea_11.jpg
dgf-aurea_12.jpg
dgf-aurea_13.jpg
dgf-aurea_14.jpg
dgf-aurea_15.jpg
dgf-aurea_16.jpg
dgf-aurea_17.jpg
dgf-aurea_18.jpg
dgf-aurea_19.jpg
dgf-aurea_20.jpg
dgf-aurea_21.jpg
dgf-aurea_22.jpg
dgf-aurea_23.jpg
dgf-aurea_24.jpg
dgf-aurea_25.jpg
dgf-aurea_26.jpg
dgf-aurea_27.jpg
dgf-aurea_28.jpg
dgf-aurea_29.jpg
dgf-aurea_30.jpg
dgf-aurea_31.jpg
dgf-aurea_32.jpg
Poslední v sadě čtyř příspěvků FERRARI vkládám přikladnou digitální práci, co se umění ovládání tvůrčího elektronického náčíní týká.  Je to úctyhodný výkon, i když tu byli nápomocni specialisté přímo od Ferrari (obr. 01). 

Přesto zde vidím a vnímám tvorbu převážně inženýrskou, která buď přehlíží nebo zjednodušuje fajnovosti a dělá tvarové chyby v nedokonalosti křivek a jejich napojování do další části tvarového segmentu.  Něco takového nebylo myslitelné nejen u zvučných italských karosářsko designérských jmen. Mám zkušenost, že zmíněné chyby a nedotaženosti vidí málokdo.  

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

03_Dino Ugur Sahin.jpg
04_Dino Ugur Sahin.jpg
05_Dino Ugur Sahin.jpg
06_Dino Ugur Sahin.jpg
07_Dino Ugur Sahin.jpg
08_Dino Ugur Sahin.jpg
09_Dino Ugur Sahin.jpg
10_Dino Ugur Sahin.jpg
11_Dino Ugur Sahin.jpg
14_Dino Ugur Sahin.jpg
15_Dino Ugur Sahin.jpg
16_Dino Ugur Sahin.jpg
17_Dino Ugur Sahin.jpg
18_Dino Ugur Sahin.jpg
19_Dino Ugur Sahin.jpg
20_Dino Ugur Sahin.jpg
Historie tohoto nám cizokrajného jména je shrnuta ve druhém obrázku.  Nápadná je nižší kvalita prvotních kreseb.  Výsledek je pak jednodušší - postrádá takové finesy, jaké jsou obsaženy v profesionálních návrzích.  Pro mnohé výrobce je to dostačující - podstatné jsou přesné výstupové výkresy. 
Je to fenomén doby.  Mnozí studenti ovládají počítačové modelování, k čemuž stačí jednoduchá třípohledová kresba.  Ruční skicování nepěstuji, protože to nepotřebují.  A pro výrobce to není tak drahé.  Však se kolem sebe podívejte, kolik nedotažených výrobků kolem sebe vidíme !  Ale málokdo to vidí a téměř nikomu to nevadí.

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek    

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg
06.jpg
07.jpg
08.jpg
09.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
Modelkou je zde opět ikona šedesátých let - Ferari 250 GTO. 
Tentokrát je to zachování klasického stylu v moderním pojetí
... a to není vůbec lehké. 
Holanďan Michael van den Brink však dokázal vytvořit zázrak.  
Jeho model GTO 1 je nesmírně krásný a chutný. 

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek  

Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one