.

Všimli jste si kolik už po našich silnicích jezdí modelů Cruze a Orlando?  Zdá se, že Chevy začíná být opět populární model.  Má tři důležité atributy, bezpečnost, užitkovou hodnotu a hlavně design.  Další model, který to potvrzuje je Onix.  Bohužel se ale zdá, že se na evropském trhu prodávat nebude.  Ale na jeho skici a fotografie se podívat můžeme, ne?


Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

01.jpg
02.jpg
03.jpg
04.jpg
05.jpg

Byly doby, kdy hvězda jména Pinifarina zářila vysoko na obloze elegance.  Tehdy jsem ovšem vnímal silněji kreace Bertone, což byla vlastně jeho kreativní duše Giugiaro.  Na Pininfarinu nemohu nikdy dosáhnout - myslel jsem si - to je zcela jiný svět, kterému nerozumím.  Kdežto Giugiaro byl můj vrstevník a já jeho kreacím, jeho tvarovému projevu rozuměl od počátku.  Jenže jak humorně říká německé přísloví: "Es kommt, erstens, anders, zweitens, als man denkt" ("Ono to přijde, zaprvé, jinak, zadruhé, než člověk myslí"), tak to později v životě skutečně přišlo.

Ve vzpomínce na Pininfarinu dnes předkládám bližší pohled na jeho výtvarné pojetí Chevroletu Corvette z roku 1963 (4 roky před mou emigrací na západ).  Pininfarinův vliv na ´hlučný´ americký design byl vždy zušlechťující.  Tahle Corvette RONDINE byla zřejmě nejpůvabnějším dílem své doby, zdá se mi až příliš něžná pro Corvette.  Zjišťuji, že RONDINE obdivuji dodnes a to intenzivně. 

V galerii  PŮVAB HISTORIE  Pavel HUšek    

 

rondine_01.jpg
rondine_02.jpg
rondine_03.jpg
rondine_04.jpg
rondine_05.jpg
corvette italsky

corvette italsky

PŮVAB HISTORIE

Tohle atypické americké auto, uvedené v prvních čtyřech snímcích, rozvířilo koncem 50tých a začátkem 60tých let mnoho reakcí.  Designeři BMW, Fiat, NSU, Záporožec si z tvarosloví Corvair něco vzali a přeonačili k obrazu svému. 

Mne zaujala kreace Corvair TESTUDO, vzniklá v roce 1963 v Torinu u Carrozzeria Bertone rukou Giorgetta Giugiara.  Je pozoruhodné, jak se jednoduchou linií dá stvořit atraktivní auto.  Ten kontrast k dnešku, kdy se na karoseriích objevuje množství ohybů, zákrutů, kudrlinek, zářezů a jiných jizev je až otřesný.   Stejně tak je patrný úbytek smyslu pro líbivost, eleganci a lahodně působící proporce soch, skulptur, t.j. karoserií. 

V galerii  PŮVAB HISTORIE  Pavel Hušek

corvair 01.jpg
corvair 02.jpg
corvair 03.jpg
corvair 04.jpg
corvair 05.jpg
ani Tatra, ani Porsche

ani Tatra, ani Porsche

PŮVAB HISTORIE

Proč vlastně ne?  Někdo to označí za trapné, jiný v tom zase vidí osvěžení silničního obrazu.  Každopádně tahle mezi auty maličká Jiskra (anglicky spark) nese mateřské jméno Chevrolet, který tímto vsadil na redesign velké americké tradice.

V galerii  REDESIGN  Pavel Hušek  

01_Spark-Woody.jpg
02_Spark-Woody.JPG
03_Spark-Woody.JPG
04_Spark-Woody.JPG
05_Spark-Woody.JPG
americká tradice

americká tradice

REDESIGN

Je zajímavé pozorovat, jak se některé malé, ale agilní firmy snaží najít prostor v kategorii Corvette !  Bezpochyby je tu hlad po osobitém vydání tohoto amerického sporťáku. 

Také český ´corvettový´ podnikatel, ing. Zdeněk Mrkvica (Innotech), byl před časem publikován na našich stránkách CDCC:  http://www.cardesignclub.7x.cz/chevrolet/innotech-corvette-c6.html

V galerii  REDESIGN  Pavel Hušek

01_endora.jpg
02_endora.jpg
03_endora.jpg
04_endora.jpg
05_endora.jpg
endora corvette

endora corvette

REDESIGN  z Německa

Ještě trochu Detroit 2012. 

Vypadá jako supersport, ale není to supersport ... co je to ? 

V rubrice  VÝSTAVY  Pavel Hušek

chevrolet-tru_01.jpg
chevrolet-tru_02.jpg
chevrolet-tru_03.jpg
chevrolet-tru_04.jpg
chevrolet-tru_05.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one