.

Zcela nový model supersportu TORNANTE mladé ambiciózní značky GUMPERT zasvítil letos v Ženevě.  I když v záplavě mnohdy přebohatých křivek a všelijak z(de)formovaných detailů karoserií zvučné konkurence nebyl přímo středem pozornosti, vyznačuje se výraznou ušlechtilou změnou ztvárnění celého vozu. 

Předchozí supersvalovec GUMPERT APOLLO (na němž nový model TORNANTE vyrostl) byl sice silný a inteligentní jako řecký bůh Apollo, ale rozhodně ne tak urostlý a už vůbec ne krásný jako bájný Apollo.  Esteticky byl spíše odpudivý.

Věhlasná italská karosárna  TOURING SUPERLEGGERA  s bohatou historií nádherných kreací pro významné značky odvozením od tvrdě inženýrského stylu Gumpert Apollo nakreslila a postavila elegantní až hudebně ušlechtilý technostylový model TORNANTE, a to v sedmi měsících včetně skicové, kresebné, početní a modelářské práce, jak mi na mé otázky písemně sdělil pan Piero Mancardi:

Dear Mr. Hušek

Thank you for your nice words about Touring and our project.  And yes, Touring did the sketches, design development, and mathematics of the whole body, and realized the model in house in our plant in Milano.

The project was brought to this stage in approx. 7 months.

Kind regards,

Piero Mancardi 

V galerii  KAROSÁRNY  Pavel Hušek

Gumpert_01.jpg
Gumpert_02.jpg
Gumpert_03.jpg
Gumpert_04.jpg
Gumpert_05.jpg
A9-concept_01.jpg
A9-concept_02.jpg
A9-concept_03.jpg
A9-concept_04.jpg
A9-concept_05.jpg
A9-concept_06.jpg
A9-concept_07.jpg
A9-concept_08.jpg
A9-concept_09.jpg
A9-concept_10.jpg
A9-concept_11.jpg
A9-concept_13.jpg
A9-concept_12.jpg
A9-concept_14.jpg
A9-concept_15.jpg
A9-concept_16.jpg

Když sledujeme tvarový vývoj karoserií Audi,
zdá se, že koncepční A9 tak moc přehnaný není.

I když to byl právě Ferdinand Piëch,
který mi posledním stiskem ruky v roce 1978
přestřihl ´pupeční šňůru´ s Audi (jeho výrok),
nechovám proti němu nejmenší zášť. 
Ve své pozici narůstajícího vlivu na Audi a potažmo na VW 
neměl jinou volbu a já jsem tehdy progresivnímu způsobu
vývoji politiky Audi nebyl dostatečně zralý. 
Ve zpětném pohledu jsem rád, že jsem byl ´odešen´
právě Ferdinandem Piëchem.  On osobně se v rámci okolností
vůči mně zachoval výborně.  Dnes mohu s jasným pohledem
vyslovit okřídlenou větu:  "Komu čest, tomu čest". 

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

S touto půvabnou ruskou studentkou jsme se na stránkách CDCC již několikrát setkali.          Dnes se podíváme na její práci, která vznikla pro soutěž automobilky AUDI v Moskvě.               Do finále se probojovaly čtyři práce a my si je zde postupně budeme prezentovat. 

V tomto případě se má jednat o vůz, který má udržet rovnováhu mezi historií a stylem značky.  Ale má nabídnout něco nového - technologie založené na nejnovějších poznatcích výzkumu. Tamila k projektu říká, že chtěla navrhnout něco, co by Audi vrhlo technologicky na špici, jako byl například kdysi pohon Quattro.  Vůz má být hlavním konkurentem Smartu a jeho design má linií střechy evokovat Audi TT a koncept Rosemeyer.

Pro galerii  PROFI DESIGN  editor

... a dodatek  Pavel Hušek

Přidávám několik slov obdivu pro Tamilu a její nadšenou kreaci.  Zároveň jsem její expresivní névrhy podrobil ´učesání´.  Jsem její pohnutkou dojat - připomíná mi tím moje někdejší nadšení pro různé projekty, např. Škoda Beruška či Tatra Solar a také Design Center Tatra Carlsbad California nebo European Design Center Nissan Prague a mnohé jiné.  

Tamila asi nebude vědět, že kdysi nabídl švýcarský výrobce hodinek Swatch, pan Nikolas Hayek (původem Libanonec), svůj další projekt Smart panu Ferdinadovi Piëchovi.  Ten mini-autíčko Smart odmítl s tím, že nemá zájem o nedorostle, nedospělé auto.  Nikolas Hayek tedy oslovil Mercedesa, kde mu projekt Smart posléze odkoupili.  Vznikla nová divize v rámci koncernu Mercedes Benz. 

Tamilo, Tvoje autíčko je půvabné, ale nevím, jestli dosud u VW vlivný Ferdinand Piëch změnil názor.  Jeho zájem byl a je Lamborghini, Bugatti, Porsche a také Alfa Romeo.  To jsou existující dospělá auta !!

Tamila_01.jpg
Tamila_02.jpg
Tamila_03.jpg
Tamila_04.jpg
Tamila_05.jpg
Tamila

Tamila

Přešli jsme z aut na ženy?  Ó, nikoliv !  Tato půvabná slovanská  dívka je autorkou konceptu P´ezotron, který můžete vidět v rubrice  PROFI DESIGN

audi_01.jpg
audi_02.jpg
audi_03.jpg
audi_04.jpg
audi_05.jpg

Vzniká tu otázka, proč přemísťuji některé své
dřívější příspěvky do galerie  SEMINÁŘE. 
Při vernisáži mé právě probíhající výstavy
transportního designu v Praze 6,
pořádané fakultou architektury ČVUT,
se mi studenti ptali, proč své hodnotné zkušenosti
nepředávám dále formou přednášek. 

Odpověď je prostá - nemám akademický titul ...
mám ´pouze´ středoškolské vzdělání,
což je z hlediska předpisů nedostatečné. 
Jeden z vyučujících profesorů mi však řekl,
že za určitých podmínek je možné vystavit
úřední status vyučujícího docenta. 
Nejsem proti, ale neperu se o to. 
Takový počin musí vzejít z vůle potřeb škol. 

Faktem je, že mě už řadu let soukromě navštěvují
studenti různých technických směrů,
a že mám za sebou občasné jednotlivé přednášky
v Praze, Brně, Zlíně a Plzni. 

Proto na webu CDCC budu umísťovat a přemísťovat
vhodné příspěvky do galerie  SEMINÁŘE 
- třeba i některé dřívější.

Tomuto příspěvku o mé praxi v Audi dávám titul 
ŠKOLA ŽIVOTA  nebo také  ŽIVOT ŠKOLOU.  

Editor ing. Vl. Habarta mě nejednou přemlouval,
abych prozradil něco více o své činnosti u Audi. 
Nebyl jsem příliš nadšen, protože do toho
´čarovného´ jména AUDI jsem nepřišel z českých poměrů,
ale z americko-německých či spíše mezinárodních poměrů
světové značky FORD. 
Kniha AUDI DESIGN německého vydavatele
- autor prof. Othmar Wickenheiser - z roku 2005
však lecos odhalila, a tak následnou sadou mých kreseb A 80
doplňuji zmíněnou knihu - ovšem jen z malé části.  

Dobu své činnosti u AUDI považuji za užitečnou jak pro sebe,
tak i pro firmu přesto, že to bylo pětileté údobí boje
o prosazování progresivních myšlenek, které v té době
byly vedením firmy odmítány z důvodů čistě lidského ega. 
Jestliže se u Fordů pěstoval vizionářský pohled designerů
mířící daleko vpřed, u Audi to byl spíše totalitní tlak
na přesnost konzervativních tvarů. 
Více zde není nutné vysvětlovat. 
Způsob kresebných návrhů sedmdesátých let přesvědčuje. 

Pro galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek

To v Paříži na MONDIAL de l´AUTOMOBILE 2010 nebylo. 

Zato v naší galerii  DESIGN CENTRA ano ... Pavel Hušek

audi spyder_01.jpg
audi spyder_02.jpg

V předešlé reportáži Pavel Hušek obdivuje povedený koncept sportovního Spyderu Audi.  Souhlasím s Pavlem, je to úchvatný vůz, ale mně se více líbí Audi Quattro Concept.  Vyvolává ve mně totiž vlnu nostalgie, která se na mne valí z doby, kdy rallye auta byla nestabilními raketami na kolech a která mohli řídit jen opravdoví chlapi ... a ...  Michelle Mouton.  Tato krasavice ve své době řádně zatápěla legendám jako Röhrl, Mikkola, Alen.  Její bravurní dovednosti si můžete pustit na You Tube, abyste se přesvědčili, jaká to byla dračice. 

Ale zpět k vozu, který má zřejmě velmi blízko k sériové výrobě.  Takové kompaktní kupé by jistě pomohlo Audi oživit legendu Quattro více, než  obskurně tučné kupé se zvýrazněnými špeky, s názvem A5.  Myslím si, že motorismus jako takový se potřebuje vrátit k mrštným, relativně lehkým a zábavným vozům - a ne k mastodontům, kteří jen tak tak utáhnou svá kila navíc.

Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg

Atraktivní kreace, tenhle Audi e-Tron Spyder

Zatímco mnichovský BMW stále ještě hledá vlastní tvarosloví, ingolstadtský Audi ho už našel.  

S tímto osobitým výrazem se dá - v různých variacích - žít hodně dlouho.

Pro galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

a01_audi.jpg
a02_audi.jpg
a03_audi.jpg
a04_audi.jpg
a05_audi.jpg

Audi představilo další typ s efektně klesající zádí a řadící se do tzv. coupé sedanů.  A jak to obvykle Audi dělá,  zveřejnilo i skici z vývoje a tak se tu na ně můžeme podívat.

Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

a7.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
AUDI

AUDI

Výtvarný designer Pavel Hušek popisuje jeho sedmdesátá léta u AUDI v galerii  PROFI DESIGN

Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one