.

Inu, prohlédl jsem si fotografie kreace A2 a mohu říci, že mne ztvárnění vozu zaujalo. Nejde o skici futuristického vozu, nýbrž o moderní (a v kontextu Audi vysoce módní) městský model, vyzařující poslední trendy značky. Ty na mne působí velmi dobře, neboť nám přinášejí velmi příznivé poselství o tom, že i věcná a na první pohled praktická karosérie může vypadat pozoruhodně a nemusí splývat s davem.

Vnější tvary mi ale nepřipadají zcela tradiční. Ačkoli jde v podstatě o hatchback (byť plný odlišností), disponuje model velmi krátkou kapotou a vysokým pontonem. Podobně jako minulá A2 je nová verze, vyobrazená na skicách, originální a smělá.

Zmínil jsem minulé vydání A2, o kterém se říká, že se jeho antisportovní a svébytné tvary nelíbily. Dovolím si připomínku, plynoucí ze selského rozumu - to, že se neprodávala dle očekávání výrobce, ještě nemusí znamenat, že se lidem nelíbila. Ptám-li se lidí na názor, týkající se designu exteriéru, často slýchávám výrazy jako "normální", "hezké", "nic moc"... ale ještě nikdy jsem na adresu tvarů A2 osobně neslyšel slova jako "divné", "ošklivé" či "odporné".

Výše uvedená slova popisují jev, který v oblasti automobilismu vnímám a jenž vyvolává jisté deziluze. Neplatí to však u všech málo prodejných vozidel. Bavíme-li se kupříkladu o voze KIA Opirus, typoval bych, že krom nevalného jména takřka nulové hodnoty nezaujal společnost ani vnějším a vnitřním zjevem.

Menší úspěch Audi A2 ale přeci jen podpořily vnější tvary, které se zdály být, na poměry prémiové sféry, příliš ne-sportovní, neřkuli neohrabané. Přibližný konkurent, za kterého lze považovat Mercedes-Benz A, představoval taktéž velmi nezvyklý a kontroverzní styl, který ostře kontrastoval s jinými Mercedesy. Rozumně a s perspektivou se k této oblasti stavělo BMW, které se nadměrně vyvinutému hatchbacku (v masovějším měřítku) vyvarovalo... ne však nadlouho.  Uvidíme, jak bude v praxi vypadat realizace i3.

 Jakub Sochor

audi1.jpg
audi2.jpg
audi3.jpg
01_iltis.jpg
02_iltis.jpg
03_iltis.jpg
04_iltis.jpg
05_iltis.jpg
06_iltis.jpg
07_iltis.jpg
08_iltis.jpg
09_iltis.jpg
10_iltis.jpg
11_iltis.jpg
12_iltis.jpg
13_iltis.jpg
14_iltis.jpg
15_iltis.jpg
16_iltis.JPG

Funkce především, ale s ohledem na estetickou vyváženost -
tak podobně to kdysi formuloval Ferdinand Piëch,
šéf vývoje Audi v Ingolstadtu. 

Z dvoutaktní Mungy přeměněný čtyřtaktní Iltis
se měl tehdy stát ´jeepem´ evropských armád.  
Byl to jeden z úkolů, kterými měl pověřil Ferdinand Piëch.

Dnes po 35 letech chci zvýraznit kouzlo retuše temperou,
jejíž krycí schopnost umožnila to,
co dnes umí digitální počítačové programy.

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek  

Gumpert_01.jpg
Gumpert_02.jpg
Gumpert_03.jpg
Gumpert_04.jpg
Gumpert_05.jpg
Gumpert_06.jpg
Gumpert_07.jpg
Gumpert_08.jpg
Gumpert_09.jpg
Gumpert_10.jpg
Gumpert_11.jpg
Gumpert_12.jpg
Gumpert_13.jpg
Gumpert_14.jpg
Gumpert_15.jpg
Gumpert_16.jpg
Gumpert_17.jpg
Gumpert_18.jpg
Gumpert_19.jpg
Gumpert_20.jpg
Gumpert_21.jpg
Gumpert_22.jpg
Gumpert_23.jpg
Gumpert_24.jpg
Gumpert_25.jpg
Gumpert_26.jpg
Gumpert_27.jpg
Gumpert_28.jpg
Gumpert_29.jpg
Gumpert_30.jpg
Gumpert_31.jpg
Gumpert_32.jpg
Gumpert_33.jpg
Gumpert_34.jpg
Gumpert_35.jpg
Gumpert_36.jpg
Gumpert_37.jpg
Gumpert_38.jpg
Gumpert_39.jpg
Gumpert_40.jpg

Zcela nový model supersportu TORNANTE 
mladé ambiciózní značky GUMPERT zasvítil letos v Ženevě. 
I když v záplavě mnohdy přebohatých křivek a všelijak
z
(de)formovaných detailů karoserií zvučné konkurence
nebyl přímo středem pozornosti,
vyznačuje se výraznou ušlechtilou změnou ztvárnění vozu. 

Předchozí supersvalovec GUMPERT APOLLO 
(na němž nový model
TORNANTE vyrostl)
byl sice silný a inteligentní jako řecký bůh Apollo,
ale ne tak urostlý a už vůbec ne krásný jako bájný Apollo. 
Esteticky byl spíše odpudivý.

Věhlasná italská karosárna  TOURING SUPERLEGGERA 
s bohatou historií nádherných kreací pro významné značky

odvozením od tvrdě inženýrského stylu Gumpert Apollo
nakreslila a postavila elegantní až hudebně ušlechtilý
technostylový model TORNANTE,
a to v sedmi měsících vč. kresebné, početní a modelářské práce,

jak mi na mé otázky písemně sdělil pan Piero Mancardi:

Dear Mr. Hušek

Thank you for your nice words about Touring and our project. 
And yes, Touring did the sketches, design development,
and mathematics of the whole body,
and realized the model in house in our plant in Milano.

The project was brought to this stage in approx. 7 months.

Kind regards,

Piero Mancardi 

V galerii  KAROSÁRNY  Pavel Hušek

A9-concept_01.jpg
A9-concept_02.jpg
A9-concept_03.jpg
A9-concept_04.jpg
A9-concept_05.jpg
A9-concept_06.jpg
A9-concept_07.jpg
A9-concept_08.jpg
A9-concept_09.jpg
A9-concept_10.jpg
A9-concept_11.jpg
A9-concept_13.jpg
A9-concept_12.jpg
A9-concept_14.jpg
A9-concept_15.jpg
A9-concept_16.jpg

Když sledujeme tvarový vývoj karoserií Audi,
zdá se, že koncepční A9 tak moc přehnaný není.

I když to byl právě Ferdinand Piëch,
který mi posledním stiskem ruky v roce 1978
přestřihl ´pupeční šňůru´ s Audi (jeho výrok),
nechovám proti němu nejmenší zášť. 
Ve své pozici narůstajícího vlivu na Audi a potažmo na VW 
neměl jinou volbu a já jsem tehdy progresivnímu způsobu
vývoji politiky Audi nebyl dostatečně zralý. 
Ve zpětném pohledu jsem rád, že jsem byl ´odešen´
právě Ferdinandem Piëchem.  On osobně se v rámci okolností
vůči mně zachoval výborně.  Dnes mohu s jasným pohledem
vyslovit okřídlenou větu:  "Komu čest, tomu čest". 

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

a01_audi.jpg
a02_audi.jpg
a03_audi.jpg
a04_audi.jpg
a05_audi.jpg
a06_audi.jpg
a07_audi.jpg
a08_audi.jpg
a09_audi.jpg
a10_audi.jpg
a11_audi.jpg
a12_audi.jpg
a13_audi.jpg
a14_audi.jpg
a15_audi.jpg
a16_audi.jpg
a17_audi.jpg
a18_audi.jpg
a19_audi.jpg
a20_audi.jpg
a21_audi.jpg
a22_audi.jpg
a23_audi.jpg
a24_audi.jpg
a25_audi.jpg
a26_audi.jpg
a27_audi.jpg
a28_audi.jpg
a29_audi.jpg
a30_audi.jpg
a31_audi.jpg
a32_audi.jpg
a33_audi.jpg
a34_audi.jpg
a35_audi.jpg
a36_audi.jpg
a37_audi.jpg
a38_audi.jpg
a39_audi.jpg
a40_audi.jpg
Atraktivní kreace, tenhle Audi e-Tron Spyder
Zatímco mnichovský BMW stále hledá vlastní tvarosloví,
ingolstadtský Audi ho, jak se zdá, už našel.  

S tímto osobitým výrazem - v různých variacích -
 se dá žít dlouho.

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek
 

Audi představilo další typ s efektně klesající zádí a řadící se do tzv. coupé sedanů.  A jak to obvykle Audi dělá,  zveřejnilo i skici z vývoje a tak se tu na ně můžeme podívat.

Pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

a7.jpg
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
59_Tramontana.jpg
60_Tramontana.jpg
61_Tramontana.jpg
62_Tramontana.jpg
Byla to moje vlastní iniciativa po mém přijetí do Audi
v Ingolstadtu v roce 1973. 
Šéfdesignérem
(tehdy se užívalo výrazu "vedoucí stilistiky")
byl citlivý a vzdělaný člověk-umělec, pan Georg Bertram. 

Nabídl jsem mu celostěnovou vizi  ELECTRO AUDI 
ve velikosti malého Audi 50 - později VW Polo.  

Půvabné je, že si G.Bertram přál už 1973 název TRAMONTANA. 
Ve špičce předního blatníku ELECTRO AUDI se pan Bertram
zrcadlí i s oknem, u kterého za stolem sedával.


Tehdy na celou stěnu,
nyní v CDCC galerii  
ELEKTRO-AUTO-MOTO  Pavel Hušek
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
kamil_labanowicz.jpg

Ještě jednou se podíváme na prototyp Audi z hlediska designu.  
Velmi zajímavý je příběh autora prací Labanowicze. 
Asi před 6 lety jsem posílal nějaké své skici do portfolia
na server 
www.designforum.pl  a jedním z lidiček,
kteří tam měli své portfolio, byl právě Kamil
http://www.mas.auto.pl/component/option,com_zoom/Itemid,5/catid,90/ 
tehdy ještě student střední školy. 
Nedávno se objevilo několik fotografií s deSilvou v rámci představení
prací studentů na téma Audi ... a nyní tyto skici s jeho podpisem,
coby členem Aud-Design teamu.  Hvězdná to kariéra !

Editor v galerii  DESIGN CENTRA

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg
6.jpg
7.jpg
8.jpg
9.jpg
10.jpg
11.jpg
12.jpg
13.jpg
14.jpg
15.jpg
16.jpg
17.jpg
18.jpg
19.jpg
20.jpg
Student Voram Ryu vidí ve své vizi Audi muskulaturní typ. 
Jako inspiraci si vzal geparda a začal tvořit.  
Zdá se, že se mu to povedlo.

Editor

Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one