.
NSU-Audi-VW_01.jpg
NSU-Audi-VW_02.jpg
NSU-Audi-VW_03.jpg
NSU-Audi-VW_04.jpg
NSU-Audi-VW_05.jpg
NSU-Audi-VW_06.jpg
NSU-Audi-VW_07.jpg
NSU-Audi-VW_08.jpg
NSU-Audi-VW_09.jpg
NSU-Audi-VW_10.jpg
NSU-Audi-VW_11.jpg
NSU-Audi-VW_12.jpg
NSU-Audi-VW_13.jpg
NSU-Audi-VW_14.jpg
NSU-Audi-VW_15.jpg
NSU-Audi-VW_16.jpg
NSU-Audi-VW_17.jpg
NSU-Audi-VW_18.jpg
NSU-Audi-VW_19.jpg
NSU-Audi-VW_20.jpg
NSU-Audi-VW_21.jpg
NSU-Audi-VW_22.jpg
NSU-Audi-VW_23.jpg
NSU-Audi-VW_24.jpg
NSU-Audi-VW_25.jpg
NSU-Audi-VW_26.jpg
NSU-Audi-VW_27.jpg
NSU-Audi-VW_28.jpg
NSU-Audi-VW_29.jpg
NSU-Audi-VW_30.jpg
NSU-Audi-VW_31.jpg
NSU-Audi-VW_32.jpg
NSU-Audi-VW_33.jpg
NSU-Audi-VW_34.jpg
NSU-Audi-VW_35.jpg
NSU-Audi-VW_36.jpg
NSU-Audi-VW_37.jpg
NSU-Audi-VW_38.jpg
NSU-Audi-VW_39.jpg
NSU-Audi-VW_40.jpg
NSU-Audi-VW_41.jpg
NSU-Audi-VW_42.jpg
NSU-Audi-VW_43.jpg
NSU-Audi-VW_44.jpg
NSU-Audi-VW_45.jpg
NSU-Audi-VW_46.jpg
NSU-Audi-VW_47.jpg
NSU-Audi-VW_48.jpg
NSU-Audi-VW_49.jpg
NSU-Audi-VW_50.jpg
NSU-Audi-VW_51.jpg
NSU-Audi-VW_52.jpg
NSU-Audi-VW_53.jpg
NSU-Audi-VW_54.jpg
NSU-Audi-VW_55.jpg
NSU-Audi-VW_56.jpg
NSU-Audi-VW_57.jpg
NSU-Audi-VW_58.jpg
NSU-Audi-VW_59.jpg
NSU-Audi-VW_60.jpg

K té bleskové zprávě na obr. 01 a 02
jsem přidal dnes už historické propojení. 
Stvořil jsem z toho SEMINÁŘ 42. 
Je tu zřejmá určitá lidská stránka a situace,
do jaké se může dostat pevně zaměstnaný designer. 
Je tu také patrná kresebná technika,
spočívající v kontrastu silné a tenké linie.  

Poprvé jsem vytvářel motorku, což mělo následky: 
později to byly návrhy pro BMW,
dále pak Gillera od Ferrari Engineering
a nakonec po návratu do Prahy to byla Jawa. 
Celkem tedy 4 motocyklové zakázky ...
jak uvádím, nikdy jsem nebyl motorkářem.

http://www.cardesignclub.7x.cz/seminare/seminar-08.html

http://www.cardesignclub.7x.cz/seminare/seminar-28.html

http://www.cardesignclub.7x.cz/seminare/seminar-38.html

http://www.cardesignclub.7x.cz/seminare/seminar-40.html

http://www.cardesignclub.7x.cz/seminare/seminar-41.html


V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

A50_01.jpg
A50_02.jpg
A50_03.jpg
A50_04.jpg
A50_05.jpg
A50_06.jpg
A50_07.jpg
A50_08.jpg
A50_09.jpg
A50_10.jpg
A50_11.jpg
A50_12.jpg
A50_13.jpg
A50_14.jpg
A50_15.jpg
A50_16.jpg
A50_17.jpg
A50_18.jpg
A50_19.jpg
A50_20.jpg

Je až neuvěřitelné, kolik energie vydá jeden člověk
-
to nemyslím jenom sebe - v průběhu zajímavého projektu.  
Když uvážím, že zde prezentované obrázky
jsou zlomkem toho, co tehdy s velkými nadějemi vznikalo...
Připomeňme si ještě SEMINÁŘ 40:

http://www.cardesignclub.7x.cz/seminare/seminar-40.html

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

01_A0 coupé.jpg
02_A0 coupé.jpg
03_A0 coupé.jpg
04_A0 coupé.jpg
05_A0 coupé.jpg
06_A0 coupé.jpg
07_A0 coupé.jpg
08_A0 coupé.jpg
09_A0 coupé.jpg
10_A0 coupé.jpg
11_A0 coupé.jpg
12_A0 coupé.jpg
13_A0 coupé.jpg
14_A0 coupé.jpg
15_A0 coupé.jpg
16_A0 coupé.jpg
17_A0 coupé.jpg
18_A0 coupé.jpg
19_A0 coupé.jpg
20_A0 coupé.jpg

Když jste někde nově přijati do pevného zaměstnání,
nesnažte se ze sebe vydat maximum, ale rozhlédněte se,
kolik toho umějí Vaši noví spolupracovnící či kolegové
a snažte se projevovat podobně jako oni. 
Váš čas přijde ... ale nemusí to být ihned !!! 

Příští rok to bude 40 let, co vzniklo (a zaniklo)
toto Audi A0 Coupé ...  
nebyl to jediný projekt, který musel zaniknout.

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek

R8_01.jpg
R8_02.jpg
R8_03.jpg
R8_04.jpg
R8_05.jpg
R8_06.jpg
R8_07.jpg
R8_08.jpg
R8_09.jpg
R8_10.jpg
R8_11.jpg
R8_12.jpg
R8_13.jpg
R8_14.jpg
R8_15.jpg
R8_16.jpg
R8_17.jpg
R8_18.jpg
R8_19.jpg
R8_20.jpg

20 obrázků skic a fotek bezpochyby nejatraktivnějšího,
chlapské ego povzbuzujícího,  
Audi R8. 

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek 

Inu, prohlédl jsem si fotografie kreace A2 a mohu říci, že mne ztvárnění vozu zaujalo. Nejde o skici futuristického vozu, nýbrž o moderní (a v kontextu Audi vysoce módní) městský model, vyzařující poslední trendy značky. Ty na mne působí velmi dobře, neboť nám přinášejí velmi příznivé poselství o tom, že i věcná a na první pohled praktická karosérie může vypadat pozoruhodně a nemusí splývat s davem.

Vnější tvary mi ale nepřipadají zcela tradiční. Ačkoli jde v podstatě o hatchback (byť plný odlišností), disponuje model velmi krátkou kapotou a vysokým pontonem. Podobně jako minulá A2 je nová verze, vyobrazená na skicách, originální a smělá.

Zmínil jsem minulé vydání A2, o kterém se říká, že se jeho antisportovní a svébytné tvary nelíbily. Dovolím si připomínku, plynoucí ze selského rozumu - to, že se neprodávala dle očekávání výrobce, ještě nemusí znamenat, že se lidem nelíbila. Ptám-li se lidí na názor, týkající se designu exteriéru, často slýchávám výrazy jako "normální", "hezké", "nic moc"... ale ještě nikdy jsem na adresu tvarů A2 osobně neslyšel slova jako "divné", "ošklivé" či "odporné".

Výše uvedená slova popisují jev, který v oblasti automobilismu vnímám a jenž vyvolává jisté deziluze. Neplatí to však u všech málo prodejných vozidel. Bavíme-li se kupříkladu o voze KIA Opirus, typoval bych, že krom nevalného jména takřka nulové hodnoty nezaujal společnost ani vnějším a vnitřním zjevem.

Menší úspěch Audi A2 ale přeci jen podpořily vnější tvary, které se zdály být, na poměry prémiové sféry, příliš ne-sportovní, neřkuli neohrabané. Přibližný konkurent, za kterého lze považovat Mercedes-Benz A, představoval taktéž velmi nezvyklý a kontroverzní styl, který ostře kontrastoval s jinými Mercedesy. Rozumně a s perspektivou se k této oblasti stavělo BMW, které se nadměrně vyvinutému hatchbacku (v masovějším měřítku) vyvarovalo... ne však nadlouho.  Uvidíme, jak bude v praxi vypadat realizace i3.

 Jakub Sochor

audi1.jpg
audi2.jpg
audi3.jpg
01_iltis.jpg
02_iltis.jpg
03_iltis.jpg
04_iltis.jpg
05_iltis.jpg
06_iltis.jpg
07_iltis.jpg
08_iltis.jpg
09_iltis.jpg
10_iltis.jpg
11_iltis.jpg
12_iltis.jpg
13_iltis.jpg
14_iltis.jpg
15_iltis.jpg
16_iltis.JPG

Funkce především, ale s ohledem na estetickou vyváženost -
tak podobně to kdysi formuloval Ferdinand Piëch,
šéf vývoje Audi v Ingolstadtu. 

Z dvoutaktní Mungy přeměněný čtyřtaktní Iltis
se měl tehdy stát ´jeepem´ evropských armád.  
Byl to jeden z úkolů, kterými měl pověřil Ferdinand Piëch.

Dnes po 35 letech chci zvýraznit kouzlo retuše temperou,
jejíž krycí schopnost umožnila to,
co dnes umí digitální počítačové programy.

V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek  

Gumpert_01.jpg
Gumpert_02.jpg
Gumpert_03.jpg
Gumpert_04.jpg
Gumpert_05.jpg
Gumpert_06.jpg
Gumpert_07.jpg
Gumpert_08.jpg
Gumpert_09.jpg
Gumpert_10.jpg
Gumpert_11.jpg
Gumpert_12.jpg
Gumpert_13.jpg
Gumpert_14.jpg
Gumpert_15.jpg
Gumpert_16.jpg
Gumpert_17.jpg
Gumpert_18.jpg
Gumpert_19.jpg
Gumpert_20.jpg
Gumpert_21.jpg
Gumpert_22.jpg
Gumpert_23.jpg
Gumpert_24.jpg
Gumpert_25.jpg
Gumpert_26.jpg
Gumpert_27.jpg
Gumpert_28.jpg
Gumpert_29.jpg
Gumpert_30.jpg
Gumpert_31.jpg
Gumpert_32.jpg
Gumpert_33.jpg
Gumpert_34.jpg
Gumpert_35.jpg
Gumpert_36.jpg
Gumpert_37.jpg
Gumpert_38.jpg
Gumpert_39.jpg
Gumpert_40.jpg

Zcela nový model supersportu TORNANTE 
mladé ambiciózní značky GUMPERT zasvítil letos v Ženevě. 
I když v záplavě mnohdy přebohatých křivek a všelijak
z
(de)formovaných detailů karoserií zvučné konkurence
nebyl přímo středem pozornosti,
vyznačuje se výraznou ušlechtilou změnou ztvárnění vozu. 

Předchozí supersvalovec GUMPERT APOLLO 
(na němž nový model
TORNANTE vyrostl)
byl sice silný a inteligentní jako řecký bůh Apollo,
ale ne tak urostlý a už vůbec ne krásný jako bájný Apollo. 
Esteticky byl spíše odpudivý.

Věhlasná italská karosárna  TOURING SUPERLEGGERA 
s bohatou historií nádherných kreací pro významné značky

odvozením od tvrdě inženýrského stylu Gumpert Apollo
nakreslila a postavila elegantní až hudebně ušlechtilý
technostylový model TORNANTE,
a to v sedmi měsících vč. kresebné, početní a modelářské práce,

jak mi na mé otázky písemně sdělil pan Piero Mancardi:

Dear Mr. Hušek

Thank you for your nice words about Touring and our project. 
And yes, Touring did the sketches, design development,
and mathematics of the whole body,
and realized the model in house in our plant in Milano.

The project was brought to this stage in approx. 7 months.

Kind regards,

Piero Mancardi 

V galerii  KAROSÁRNY  Pavel Hušek

A9-concept_01.jpg
A9-concept_02.jpg
A9-concept_03.jpg
A9-concept_04.jpg
A9-concept_05.jpg
A9-concept_06.jpg
A9-concept_07.jpg
A9-concept_08.jpg
A9-concept_09.jpg
A9-concept_10.jpg
A9-concept_11.jpg
A9-concept_13.jpg
A9-concept_12.jpg
A9-concept_14.jpg
A9-concept_15.jpg
A9-concept_16.jpg

Když sledujeme tvarový vývoj karoserií Audi,
zdá se, že koncepční A9 tak moc přehnaný není.

I když to byl právě Ferdinand Piëch,
který mi posledním stiskem ruky v roce 1978
přestřihl ´pupeční šňůru´ s Audi (jeho výrok),
nechovám proti němu nejmenší zášť. 
Ve své pozici narůstajícího vlivu na Audi a potažmo na VW 
neměl jinou volbu a já jsem tehdy progresivnímu způsobu
vývoji politiky Audi nebyl dostatečně zralý. 
Ve zpětném pohledu jsem rád, že jsem byl ´odešen´
právě Ferdinandem Piëchem.  On osobně se v rámci okolností
vůči mně zachoval výborně.  Dnes mohu s jasným pohledem
vyslovit okřídlenou větu:  "Komu čest, tomu čest". 

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

a01_audi.jpg
a02_audi.jpg
a03_audi.jpg
a04_audi.jpg
a05_audi.jpg
a06_audi.jpg
a07_audi.jpg
a08_audi.jpg
a09_audi.jpg
a10_audi.jpg
a11_audi.jpg
a12_audi.jpg
a13_audi.jpg
a14_audi.jpg
a15_audi.jpg
a16_audi.jpg
a17_audi.jpg
a18_audi.jpg
a19_audi.jpg
a20_audi.jpg
a21_audi.jpg
a22_audi.jpg
a23_audi.jpg
a24_audi.jpg
a25_audi.jpg
a26_audi.jpg
a27_audi.jpg
a28_audi.jpg
a29_audi.jpg
a30_audi.jpg
a31_audi.jpg
a32_audi.jpg
a33_audi.jpg
a34_audi.jpg
a35_audi.jpg
a36_audi.jpg
a37_audi.jpg
a38_audi.jpg
a39_audi.jpg
a40_audi.jpg
Atraktivní kreace, tenhle Audi e-Tron Spyder
Zatímco mnichovský BMW stále hledá vlastní tvarosloví,
ingolstadtský Audi ho, jak se zdá, už našel.  

S tímto osobitým výrazem - v různých variacích -
 se dá žít dlouho.

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek
 
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one