.
pf-Ro80_1971_01.jpg
pf-Ro80_1971_02.jpg
pf-Ro80_1971_03.jpg
pf-Ro80_1971_04.jpg
pf-Ro80_1971_05.jpg
pf-Ro80_1971_06.jpg
pf-Ro80_1971_07.jpg
pf-Ro80_1971_08.jpg
pf-Ro80_1971_09.jpg
pf-Ro80_1971_10.jpg
pf-Ro80_1971_11.jpg
pf-Ro80_1971_12 titl.jpg
pf-Ro80_1971_13.jpg
pf-Ro80_1971_14.jpg
pf-Ro80_1971_15.jpg
pf-Ro80_1971_16.jpg
pf-Ro80_1971_17.jpg
pf-Ro80_1971_18.jpg
pf-Ro80_1971_19.jpg
pf-Ro80_1971_20.jpg
pf-Ro80_1971_21.jpg
pf-Ro80_1971_22.jpg
pf-Ro80_1971_23.jpg
pf-Ro80_1971_24.jpg
pf-Ro80_1971_25.jpg
pf-Ro80_1971_26.jpg
pf-Ro80_1971_27.jpg
pf-Ro80_1971_28.jpg
pf-Ro80_1971_29.jpg
pf-Ro80_1971_30.jpg
pf-Ro80_1971_31.jpg
pf-Ro80_1971_32.jpg
pf-Ro80_1971_33.jpg
pf-Ro80_1971_34.jpg
pf-Ro80_1971_35.jpg
pf-Ro80_1971_36.jpg
V hluboké úctě ke jménu Pininfarina a jeho anonymním designérům 
mě jejich kreace Ro 80 ani trochu nepřesvědčila.
Bertonův Ro 80 TRAPEZE má výtvarný sochařský charakter,
pocházející z předešlého dvoumístného Lancia STRATOS,
kdežto u Pininfariny je to pouhá dynamická technicistická dekorace. 

Boční zrcadlové žebrování jsem viděl v podobném podání, 
např. jako kryt ventilace v hotelových koupelnách či plovárnách. 


V tématech  AUDI  Pavel Hušek
Ro80 b_01.jpg
Ro80 b_02.jpg
Ro80 b_03.jpg
Ro80 b_04.jpg
Ro80 b_05.jpg
Ro80 b_06.jpg
Ro80 b_07.jpg
Ro80 b_08.jpg
Ro80 b_09.jpg
Ro80 b_10.jpg
Ro80 b_11.jpg
Ro80 b_12.jpg
Ro80 b_13.jpg
Ro80 b_14.jpg
Ro80 b_15.jpg
Ro80 b_16.jpg
Ro80 b_17.jpg
Ro80 b_18.jpg
Ro80 b_19.jpg
Ro80 b_20.jpg
Ro80 b_21.jpg
Ro80 b_22.jpg
Ro80 b_23.JPG
Ro80 b_24.jpg
Ro80 b_25.JPG
Ro80 b_26.jpg
Ro80 b_27.jpg
Ro80 b_28.jpg
Stratos Lancia b_01.jpg
Stratos Lancia b_02.jpg
Stratos Lancia b_03.jpg
Stratos Lancia b_04.jpg
Stratos Lancia b_05.jpg
Stratos Lancia b_06.jpg
Stratos Lancia b_07.jpg
Stratos Lancia b_08.jpg
Stratos Lancia b_09.jpg
Stratos Lancia b_10.jpg
Stratos Lancia b_11.jpg
Stratos Lancia b_12.jpg
Stratos Lancia b_13.jpg
Stratos Lancia b_14.jpg
Stratos Lancia b_15.jpg
Stratos Lancia b_16.jpg
Zřejmě to byl Wankelův rotační motor užitý u Ro 80 NSU,
co přivedlo Bertoneho ke konceptu
TRAPEZE,
předstveném v roce 1973 na autosalonu v Paříži.
Nevím, zdali to byl iniciativní krok Carrozzeria Bertone  
nebo zakázka Audi NSU AutoUnion A.G. 


Čtyřmístný Ro 80 vznikl po dvoumístném supersportu
Lancia
STRATOS, navržený stejnou rukou designéra.
Kreace Ro 80 byla tehdy mimořádně progresivní dílo.  
které však zůstalo  "pouhým"  konceptem, 
protože rotační Wankel nebyl přijat jako výhledový.
Dát vozu klasický motor s logem na karoserii,  například 

Wankel Reminiscence
,  to bylo pro technické vedení příliš. 

Jaká škoda, že převaha technického myšlení
dlouho ubíjela vzácná výtvarná díla nekompromisním diktátem 

VORSCHPRUNG DURCH TECHNIK = náskok technikou
Tu dobu jsem v Ingolstadtu v designu Audi 5 let osobně probolestnil


V tématech  AUDI  Pavel Hušek 
coop_01.JPG
coop_02.JPG
coop_03.JPG
coop_04.JPG
coop_05.JPG
coop_06.JPG
coop_07.JPG
coop_08.jpg
coop_09.jpg
coop_10.jpg
coop_11.jpg
coop_12.jpg
coop_13.jpg
coop_14.jpg
coop_15.jpg
coop_16.jpg
coop_17.jpg
coop_18.jpg
coop_19.jpg
coop_20.jpg
coop_21.JPG
coop_22.JPG
coop_23.JPG
coop_24.JPG
coop_25.JPG
coop_26.JPG
coop_27.JPG
coop_28.jpg
coop_29.JPG
coop_30.JPG
coop_31.JPG
coop_32.JPG
coop_33.jpg
coop_34.jpg
coop_35.JPG
coop_36.jpg
Ano, byl jsem u toho ... jednoho dne mě Claus požádal
o grafické zjemnění tvarů Ro 80 nějakou šikovnou linkou.
Stalo se:  boční pohled byl výrazný klínovým tvarem.
Pouze nad předním kolem jakoby onen klín přestal fungovat 
a pokračoval tupě vpřed.
Silný pruh se zúžoval od zadu až k přednímu zasklení světel. 
Tenký proužek pod ním však končil u podběhu předního kola. 
Takto olinkovaný byl Ro 80 předán vedením Audi
(Dr.Habbel)
mnichovskému muzeu do automobilového oddělení.  

Poznámka:  
Byl mi lhostejný motor - jestli běžný válcový nebo rotační Wankel.
Byl jsem tehdy uchvácen designem karoserie Ro 80.


V tématech  AUDI  Pavel Hušek 
Ro 80_01.jpg
Ro 80_02 tilt.jpg
Ro 80_03.jpg
Ro 80_04.jpg
Ro 80_05.jpg
Ro 80_06.jpg
Ro 80_07.jpg
Ro 80_08.jpg
Ro 80_09.jpg
Ro 80_10.jpg
Ro 80_11.jpg
Ro 80_12.jpg
Ro 80_13.jpg
Ro 80_14.jpg
Ro 80_15.jpg
Ro 80_16.jpg
Ro 80_17.jpg
Ro 80_18.jpg
Ro 80_19.jpg
Ro 80_20.jpg
Ro 80_21.jpg
Ro 80_22.jpg
Ro 80_23.jpg
Ro 80_24.jpg
Ro 80_25.jpg
Ro 80_26.jpg
Ro 80_27.jpg
Ro 80_28.jpg
Ro 80_29.jpg
Ro 80_30.jpg
Ro 80_31.jpg
Ro 80_32.jpg
Ro 80_33.jpg
Ro 80_34.jpg
Ro 80_35.jpg
Ro 80_36.jpg
Ro 80_37.jpg
Ro 80_38.jpg
Ro 80_39.jpg
Ro 80_40.jpg
Ro 80_41.jpg
Ro 80_42.jpg
Ro 80_43.jpg
Ro 80_44.jpg
Ro 80_45.jpg
Ro 80_46.jpg
Ro 80_47.jpg
Ro 80_48.jpg
Ro 80_49.jpg
Ro 80_50.jpg
Ro 80_51.jpg
Ro 80_52.jpg
Ro 80_53.jpg
Ro 80_54.jpg
Ro 80_55.jpg
Ro 80_56.jpg
Ro 80_57.jpg
Ro 80_58.jpg
Ro 80_59.jpg
Ro 80_60.jpg
Ro 80_61.jpg
Ro 80_62.jpg
Ro 80_63.jpg
Ro 80_64.JPG
Ro 80_65.JPG
Ro 80_66.jpg
Ro 80_67.jpg
Ro 80_68.jpg
Není to tak dlouho, kdy Vlastík-editor svojí přílohou
vzpomněl na NSU Ro 80 a na jeho tvůrce Clause Lutheho. 

Dnes přikládám svoji vzpomínku - byl jsem v Ingolstadtu
v poslední fázi u toho a také jsem na dekoraci Ro 80 pracoval.
Svoji mini-účast na Ro 80 a práci na velkých Audi ukážu
v příští příloze.


V tématech  AUDI  Pavel Hušek 
TT_01 titl.jpg
TT_02.jpg
TT_03.jpg
TT_04.jpg
TT_05.jpg
TT_06.jpg
TT_07.jpg
TT_08.jpg
TT_09.jpg
TT_10.jpg
TT_11.jpg
TT_12.jpg
TT_13.JPG
TT_14.JPG
TT_15.jpg
TT_16.jpg
TT_17.jpg
TT_18.jpg
TT_19.jpg
TT_20.jpg
TT_21.jpg
TT_22.JPG
TT_23.jpg
TT_24.jpg
TT_25.jpg
TT_26.jpg
TT_27.jpg
TT_28.jpg
TT_29.jpg
TT_30.jpg
TT_31.jpg
TT_32.jpg
TT_33.jpg
TT_34.jpg
TT_35.jpg
TT_36.jpg
TT_37.jpg
TT_38.jpg
TT_39.jpg
TT_40.jpg
TT_41.jpg
TT_42.jpg
TT_43.jpg
TT_44.jpg
TT_45.jpg
TT_46.jpg
TT_47.jpg
TT_48.jpg
TT_49.jpg
TT_50.jpg
TT_51.jpg
TT_52.jpg
TT_53.jpg
TT_54.jpg
TT_55.jpg
TT_56.jpg
TT_57.jpg
TT_58.jpg
TT_59.jpg
TT_60.jpg
TT_61.jpg
TT_62.jpg
TT_63.jpg
TT_64.jpg
TT_65.jpg
TT_66.jpg
TT_67.jpg
TT_68.jpg
TT_69.jpg
TT_70.jpg
TT_71.jpg
TT_72.jpg
TT_73.jpg
TT_74.jpg
TT_75.jpg
TT_76.jpg
"Není všechno zlato co se třpytí" ale "Výjímka potvrzuje pravidlo".
Tolik různého pojetí je samozřejmý jev - každý tvoří ze svého já.
Ale obrovský rozdíl v kvalitě kresleného výrazu je až šokující.


V tématech  AUDI  Pavel Hušek 
x_01 .jpg
x_02 .jpg
x_03 .jpg
x_04 .jpg
x_05 .jpg
x_06 .jpg
x_07 .jpg
x_08 .jpg
x_09 .jpg
x_10 .jpg
x_11 .jpg
x_12 .jpg
x_13 .jpg
x_14 .jpg
x_15 .jpg
x_16 .jpg
x_17 .jpg
x_18 .jpg
x_19 .jpg
x_20 .jpg
x_21 .jpg
x_22 .jpg
x_23 .jpg
x_24 .jpg
x_25 .jpg
x_26 .jpg
x_27 .jpg
x_28 .jpg
x_29 .jpg
x_30 .jpg
x_31 .jpg
x_32 .jpg
x_33 .jpg
x_34 .jpg
x_35 .jpg
x_36 .jpg
x_37 .jpg
x_38 .jpg
x_39 .jpg
x_40 .jpg
x_41 .jpg
x_42 .jpg
x_43 .jpg
x_44 .jpg
x_45 .jpg
x_46 .jpg
x_47 .jpg
x_48.jpg
x_49 .jpg
x_50 .jpg
x_51 .jpg
x_52 .jpg
x_53 .jpg
x_54 .jpg
x_55 .jpg
x_56 .jpg
x_57 .jpg
x_58 .jpg
x_59 .jpg
x_60 .jpg
x_61 .jpg
x_62 .jpg
x_63 .jpg
x_64 .jpg
x_65 .jpg
x_66 .jpg
x_67 .jpg
x_68 .jpg
x_69 .jpg
x_70 .jpg
x_71 .jpg
x_72 .jpg
x_73 .jpg
x_74 .jpg
x_75 .jpg
x_76 .jpg
x_77 .jpg
x_78 .jpg
x_79 .jpg
x_80 .jpg
x_81 .jpg
x_82 .png
x_83 .jpg
x_84 .jpg
x_85 .jpg
x_86 .jpg
x_87 .jpg
x_88 .jpg
x_89 .jpg
x_90 .jpg
x_91 .jpg
x_92 .jpg
x_93 .jpg
x_94 .jpg
x_95 .jpg
x_96 .jpg
QUO VADIS AUDI ?... ... vyvstává otázka při prohlídce snímků,
které jsou prezentované na dostupných internetových webech.
Když uvážím, že větší množství futuristických nápadů neznáme,

(protože jsou dosud v jednání či obsahem hlav patřičných managerů),
nemohu potlačit otázku, jak blahodárné jsou futuristické cíle Audi
pro lidstvo a též pro současné uživatele-příznivce automobilů Audi.


Pod titulem  
Audi Ad Absurdum
v tématech  AUDI  Pavel Hušek
e-audi R8 .jpg
e-audi R8 a.jpg
e-audi R8 b.jpg
e-audi R8 c.jpg
Zatím bez komentáře ...

V tématech  AUDI  Pavel Hušek 
a_e-tron_01.jpg
a_e-tron_02 titl.jpg
a_e-tron_03.jpg
a_e-tron_04.jpg
a_e-tron_05.jpg
a_e-tron_06.jpg
a_e-tron_07.jpg
a_e-tron_08.jpg
a_e-tron_09.jpg
a_e-tron_10.JPG
a_e-tron_11.jpg
a_e-tron_12.jpg
a_e-tron_13.jpg
a_e-tron_14.jpg
a_e-tron_15.jpg
a_e-tron_16.jpg
a_e-tron_17.jpg
a_e-tron_18.jpg
a_e-tron_19.jpg
a_e-tron_20.jpg
a_e-tron_21.jpg
a_e-tron_22.jpg
a_e-tron_23.jpg
a_e-tron_24.jpg
a_e-tron_25.jpg
a_e-tron_26.png
a_e-tron_27.jpg
a_e-tron_28.jpg
Když letos Audi e-tron coupé v Šanghaji 2017, 
vzpomeňme na Audi e-tron spyder v Paříži 2010.

Zde odkaz na náš tehdejší příspěvek:
http://cardesignclub.7x.cz/car-design-cafe-club/audi/audi-e-tron-spyder

V tématech  
AUDI  Pavel Hušek 
Coupé e-tron_01.jpg
Coupé e-tron_02.jpg
Coupé e-tron_03.jpg
Coupé e-tron_04.jpg
Coupé e-tron_05.jpg
Coupé e-tron_06.jpg
Coupé e-tron_07.jpg
Coupé e-tron_08.jpg
Coupé e-tron_09.jpg
Coupé e-tron_10.jpg
Coupé e-tron_11.jpg
Coupé e-tron_12.jpg
Coupé e-tron_13.jpg
Coupé e-tron_14.jpg
Coupé e-tron_15.jpg
Coupé e-tron_16.jpg
Coupé e-tron_17.jpg
Coupé e-tron_18.jpg
Coupé e-tron_19.jpg
Coupé e-tron_20.jpg
Coupé e-tron_21.jpg
Coupé e-tron_22.jpg
Coupé e-tron_23.jpg
Coupé e-tron_24.jpg
Coupé e-tron_25.jpg
Coupé e-tron_26.jpg
Coupé e-tron_27.jpg
Coupé e-tron_28.jpg
Coupé e-tron_29.jpg
Coupé e-tron_30.jpg
Coupé e-tron_31.jpg
Coupé e-tron_32.jpg
Coupé e-tron_33.jpg
Coupé e-tron_34.jpg
Coupé e-tron_35.jpg
Coupé e-tron_36.jpg
Coupé e-tron_37.jpg
Coupé e-tron_38.jpg
Coupé e-tron_39.jpg
Coupé e-tron_40.jpg
Coupé e-tron_41.jpg
Coupé e-tron_42.jpg
Coupé e-tron_43.jpg
Coupé e-tron_44.jpg
Coupé e-tron_45.jpg
Coupé e-tron_46.jpg
Coupé e-tron_47.jpg
Coupé e-tron_48.jpg
Nemohu nevzpomenout na počátky vzniku webu CDCC,
kdy nám jeden ´moudrý´ novinář se zvednutým prstem doporučil,
abychom do designu automobilů nemíchali politiku. 

"Moudrý to blb"! 

V tématech  AUDI  Pavel Hušek 
 
Q2_01 .jpg
Q2_02 .jpg
Q2_03 .jpg
Q2_04 .jpg
Q2_05 .jpg
Q2_06 .jpg
Q2_07 .jpg
Q2_08 .jpg
Q2_09 .jpg
Q2_10 .jpg
Q2_11 .jpg
Q2_12 .jpg
Q2_13 .jpg
Q2_14 .jpg
Q2_15 .jpg
Q2_16 .jpg
Q2_17 .jpg
Q2_18 .jpg
Q2_19 .jpg
Q2_20 .jpg
Q2_21 .jpg
Q2_22 .jpg
Q2_23 .jpg
Q2_24 .jpg
Q2_25 .jpg
Q2_26 .jpg
Q2_27 .jpg
Q2_28 .jpg
Q2_29 .jpg
Q2_30 .jpg
Q2_31 .jpg
Q2_32 .jpg
Q2_33 .jpg
Q2_34 .jpg
Q2_35 .jpg
Q2_36 .JPG
Q2_37 .jpg
Q2_38 .jpg
Q2_39 .JPG
Q2_40 .jpg
Q2_41 .jpg
Q2_42 .jpg
Q2_43 .jpg
Q2_44 .jpg
Q2_45 .jpg
Q2_46 .jpg
Q2_47 .jpg
Q2_48 .jpg
Q2_49 .jpg
Q2_50 .jpg
Q2_51 .jpg
Q2_52 .jpg
Q2_53 .jpg
Q2_54 .jpg
Q2_55 .jpg
Q2_56 .jpg
Q2_57 .jpg
Q2_58 .jpg
Q2_59 .jpg
Q2_60 .jpg
Q2_61 .jpg
Q2_62 .jpg
Q2_63 .jpg
Q2_64 .jpg
Q2_65 .jpg
Q2_66 .jpg
Q2_67 .jpg
Q2_68 .jpg
Proti gustu žádný dyšputát ... je krásná germanistická čeština,
užívaná našimi předky, když nemohli přesvědčit svým názorem.
Z toho vyplývá známá okřídlená věta:

Každý podle svého Rudla,
vlastně Gusta.
Osobně vnímám tvarosloví Audi Q2 s úsměvem - vím, že nevydrží.
O oblíbenosti Q2 bylo pojednáno i v Autosalonu v televizi PRIMA,
kam si profesionál Pepa pozval dokonce dvě ženy.  
Jeho finální úsudek mě ale nepřesvědčil, což potvrzují výrazy,
suverénně užívané v Autosalonu, například Dýzldorf a ne Dysldorf.

Jméno tohoto města nemá so dělat s naftovým palivem Diesel (Dýzl)
ale pochází z řeky Düssel (Dysl), vtékající čtyřmi rameny do Rýna
právě v městě, nazvaném 
Düsseldorf (krátce Dysldorf ). 
Těší mne, že italské jmého Lamborghini je už vyslovováno správně,
tedy Lamborgýny a ne Labordžíny.  
Někteří k jazyku necitliví novináři to však stále vyslovují chybně.

Konec školení !

V tématech  AUDI
 Pavel Hušek
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one