.

Nový rok 2011 jsem začal písmenem B:    http://cardesignclub.7x.cz/profi-design/bmw-2.html

Teď to rád doháním písmenem A ... Alfa Romeo.  Jak jinak !!   I když si to už příliš nepřipouštím, léta prožitá s několika Alfami mi zůstala pod kůží (první byla červena Alfa Fastback Spider 1300 Pininfarina a později, když už jsme měli syna, to byly tři po sobě následující Alfy 164 - první v tmavě zelené metalíze a následné dvě byly červené - opět kreace Pininfarina Studi e Ricerche Cambiano).

Nová, nádherná, atraktivní, pro Alfu tvarově inovativní, se jeví studie coupé, kterou vytvořil designer Marco Procaccini, a která dostala jméno po někdejším proslulém zaměstnanci A.L.F.A.:  Giuseppe Merosi : 

http://www.youtube.com/watch?v=LTWDPJLssf4     http://www.youtube.com/watch?v=nqw4puUQirY 

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek ... s díky editorovi za historickou fotku ing.Merosiho a za upřesnění textových faktů

AR-Coupe-Study_01.jpg
AR-Coupe-Study_02.jpg
AR-Coupe-Study_03.jpg
AR-Coupe-Study_04.jpg
AR-Coupe-Study_05.jpg

Jak také mohla vypadat nová AR Giulietta vidíme na fotografiích vývoje vozu.  Je to stejně zvláštní pocit, že stačí tak málo a vůz může vypadat úplně jinak.  Myslím, že největším bohatstvím designera, po umění skicovat a vidět vize, je schopnost přesvědčit své nadřízené, že právě ten jeho projekt je správný.

pro galerii  DESIGN CENTRA  editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Michele Leonello, 29 let, Itálie - tolik základní data.  Jak se zdá, celkem obyčejný italský sympaťák.  Ale je tady pro nás něco, co z něj dělá vyjímečně inspirativního člověka.  Pracoval totiž v Centro Stile Alfa Romeo v Arese.  Mimo jiné kreslí pro italské motoristické magazíny,  rád cestuje a fotografuje.  Seznámil jsem se s ním prostřednictvím sítě Facebook a rád souhlasil s uveřejněním jeho prací u nás na CDCC. 

Pro galerii  PROFI DESIGN  editor

1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg
5.jpg

Když jsem byl o prázdninách u rodičů v Havířově, tak jsem samozřejmě neopoměl naštívit prodejnu Alfa Romeo v Ostravě.  Byla tam i nová Giulietta.  Krásné a vyvážené harmonické autíčko, jenže ... jako alfistovi se mi to strašně těžce říká, ale tomu vozu chybí taková ta těžko definovatelná jiskřička, která Vás tak okouzlí, že si řeknete, to auto chci.  Ale nepochybujte, že je to po stránce designu parádní auto.  Co mě nejvíce překvapilo, byl interiér - naprosto famózní, vše po ruce, nikde nic navíc a ze všeho je cítit kvalita.  Doufejme, že tato Julinka pozvedne AR zase o kousek výš a finančně ji posílí, aby se pak mohla pustit do nové vlajkové lodi či svižného malého kupátka.

Pro rubriku  KRITICKE EMOCE  editor

Snímek 094.jpg
Snímek 097.jpg
Snímek 098.jpg
Snímek 099.jpg
Snímek 101.jpg
miso_01.jpg
miso_02.jpg
miso_03.jpg
miso_04.jpg
miso_05.jpg
miso_06.jpg
miso_07.jpg
miso_08.jpg
Toto je pouhý aprílový žert z dubna 2004 !     
Korejská KIA
(i Hyundai) to myslí vážně a je nutno s ní počítat.   


V galerii  REDESIGN  Pavel Hušek      

 

Automobil mnozí berou jako spotřební produkt.  Což o to, už samotné slovo automobil, což lze volně přeložit jako ‚samohyb‘, vybízí spíše k účelu, tedy přepravě posádky či nějakého nákladu.  Ovšem kdybychom mysleli pouze racionálně a za vším hledali původní smysl subjektu o kterém se bavíme, daleko bychom nedošli.  Design je přirozenou součástí funkčnosti, stejně tak kvality a ergonomie.

Jsou automobily (bavíme-li se o průmyslovém designu), které nás zanechají zcela chladnými.  Můžeme je obdivovat pro jejich preciznost, technickou vyspělost či pohodlí.  Ovšem při pohledu na karosérii nám nic neřeknou.  Takových vozidel je mnoho.  O to více bychom měli ocenit opravdové klenoty, které si zaslouží obdiv.

Jedním z příkladů vozu, který je cokoli, jen ne chladný, je nový kompaktní vůz Giulietta od značky, která sytí hlad estétů po kreativitě, tedy Alfy Romeo.

Dnes začneme neobvykle z profilu, neboť tato část automobilu mě na první pohled obzvláště zaujala.  Při pohledu na něj si představuji ladné, čisté plátno, kolem nějž proletěl šíp.  Půvabný a spíše jemný celek je zpestřen ostrou linií, která ve dvou místech nabírá na intenzitě.  V reálu to nepůsobí nikterak rušivě a profil je velice elegantní.

Z mnoha úhlů pohledu je na karosérii patrný vliv božského supersportovního vozu 8C Competicione.  I když se díváme na kompaktní pětidveřový hatchback, vůz dynamikou a neskutečným temperamentem tvarů spolehlivě odrovná nejeden třídveřový model.  Karosérii zpestřují jednotlivé prvky, kupříkladu zadní nápadité lampy.  Ty mají vskutku originální tvar, přitom harmonicky splývají se zádí a nepůsobí cize. 

Giulietta má na co navázat.  Přišla po mimořádně nadčasovém automobilu, jakým Alfa Romeo 147 nepochybně je.  Její tvary jsou dodnes sportovně svěží a ne zcela okoukané.  Působí na mě o poznání sympatičtěji, než kupříkladu BMW 1, jeden z konkurentů působivé Italky.

Jakub Sochor

AR_Giulietta.jpg
AR_Giulietta..jpg
AR_Giulietta_-_zadni_svitilna.jpg

Myslíte, že by Alfě Romeo slušelo trochu nostalgie?  Ohlédnout se po půvabu vlastní minulosti?  Někdo se o to pokusil, posuďte sami.

Pro galerii PŮVAB HISTORIE připravil Pavel Hušek - omluvám sníženou kvalitu obrázků, ale prioritu má informace pro hosty CDCC a teprve potom kvalita fotky.  Každý designer ví, že předně jde o nápad a pak teprve o kvalitu jeho projevu.  Když je k dispozici kvalitní kresebný materiál, o to lépe !  

AR-Montreal-01.jpg
AR-Montreal-02.jpg
AR-Montreal-03.jpg
AR-Montreal-04.jpg
AR-Montreal-05.png

Nevím jak Vám, ale mně se zatajil dech.  Víc není třeba mluvit - ani psát.  Stačí se jen v galerii KAROSÁRNY dívat.

Pavel Hušek  

01_pf_2uettottanta.jpg
02_pf_2uettottanta.jpg
03_pf_2uettottanta.jpg
04_pf_2uettottanta.jpg
05_pf_2uettottanta.jpg

Michael Robinson se svým týmem designerů vytvořil ke 100 letému výročí Alfy Romeo tento skvost.  A co je nejdůležitější?  Že je to vše pod hlavičkou Bertone a to nám dělá nesmírnou radost, neb tak víme, že tato slavná karosárna ještě stále žije.

Po přidání skic vozu jsme se konečně dozvěděli jak fungují dveře.  Z estetického hlediska jsou naprosto fantastické a ohromně elegantní, horší by to samozřejmě bylo v garáži, či v podzemním parkovišti.  Já vím, je to jen koncept, ale přesto je ta předstva zajímavá

V galerii KAROSÁRNY  editor

01_bertone 2010.jpg
02_bertone 2010.jpg
03_bertone 2010.jpg
04_bertone 2010.jpg
05_bertone 2010.jpg

Alfa Romeo jako vacuum cleaner (vysavač) ?   NO COMMENT  ... PH

ar-c.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one