.
01 (1).jpg
02.jpg
vh1.jpg
vh2.jpg
Tak jsem dal milenku opravit a nyní je mechanicky zcela bez chyb.  Bývalý majitel byl sice ´alfista´ ale že by se o ni technicky staral, to ne.  Např. nechal sice vyměnit přední tlumiče, ale prasklé(!!!) pružiny tam nechal... atd.  Což mě vedlo k úvaze, zda je lepší koupit dražší exemplář a doufat že je takto oceněný v dobrém stavu, nebo koupit laciný kousek se zachovalým interiérem a normálně pojízdný a dát si jej kompletně opravit a pak vědět na 100% že je to v pořádku?  Asi tušíte, který případ jsem já.

Na jaře ještě půjde milenka do salonu krásy, kde dostane nový lak na střechu a opraví se drobné oděrky laku na karoserii.  V telefonickém rozhovoru mi Pavel říkal ´... ještě nějaké pěkné kola...´ a tak jsem hledal jaké.  Mým cílem je mít nakonec tu Alfu jako původní, bez nějakých excesů či dokonce tuningových úprav.  A pak se štěstí unavilo a sedlo na ´alfistu´.  Nějaký fanda od Svitav prodával sadu originálních litých kol Baroko vč. letních pneu.  Tak jsem po tom skočil, jako myš po sýru a jak to vypadá, můžete vidět na přiložených obrázcích.

Nejsem velký znalec jízdních pocitů, ale musím Vám říci, že to auto jezdí perfektně, teď už vím, co znamená být přes volant spojen se silnicí, co znamená okamžitá reakce na otočení volantem atd.  Já to auto tak miluju, že bych s ním nejradši jezdil i s košem do popelnice, která je od parkovacího místa vzdálená cca 10 metrů...  To asi jen potvrzuje, že každý Alfista je šílený petrolhead.

Pro téma  
ALFA ROMEO  editor
03.jpg
04.jpg
01.jpg
05.jpg
08.jpg
02.jpg
07.jpg
alfa.jpg
A je to ... Alfa Romeo 156 mi již parkuje před domem.  
17 let
(od zahájení prodeje) jsem po ni toužil a 40 let na ni čekal.

Když jsem byl malý, chodili jsme s otcem do garáže pro auto
a tři garáže vedle měli Alfu Romeo 1600, v té době nevídanou.  
Tam se ze mně stal alfista se slibem, že jednou budu Alfu vlastnit.  

A včera se to stalo.  Jsem šťastný jako malý kluk, Alfa bude jezdit
asi jen´v neděli do kostela´, aby vydržela co nejdéle.  
Po 156 už žádná Alfa není tak kompaktní a krásná. 
159 je sice hezká, ale takový hrošík, který nemá šmrnc jako 156.  
Doufám tedy, že s italskou kráskou spolu zůstaneme dlouho.

PS:
Ty olejové fleky na fotkách nejsou moje.

Pro téma  
ALFA ROMEO  editor
AR_01.jpg
AR_02.jpg
AR_03.jpg
AR_04.jpg
AR_05.jpg
AR_06.jpg
AR_07.jpg
AR_08.jpg
AR_09.jpg
AR_10.jpg
AR museo Torino.jpg
AR_12.jpg
AR_13.jpg
AR_14.jpg
AR_15.jpg
AR_16.jpg
AR_17.jpg
AR_18.jpg
AR_19.jpg
AR_20.jpg
AR_21.jpg
AR_22.jpg
AR_23.jpg
AR_24.jpg
AR_25.jpg
AR_26.jpg
AR_27.jpg
AR_28.jpg
AR_29.jpg
AR_30.jpg
AR_31.jpg
AR_titl.jpg
Byl jsem překvapen při zjištění editorovy´pětky´, 
oznámení pětiletého výročí trvání designérské kavárny CDCC. 
Je to možné, že existujeme tak dlouho ? 
Na dálku si s editorem Habartou přiťukávám skleničkou sektu. 
Na dalších 5 let ..?

Jakožto spolupracovník CDCC jsem se rozhodl předložit
stručný životopis, přesahující pětiletou hranici násobně. 
Speciální na tomto ohlédnutí je jeho orientace
na značku mého srdce - na Alfu Romeo. 
Ano, v minulosti jsem s ní a kolem ní zažil lecos napínavého,
mnoho tvořivého a hlavně nezapomenutelně pěkného.


V galerii  SEMINÁŘE  Pavel Hušek  

Když jsem u Ferrari F12 berlinetta napsal, že se mi při pohledu na tento vůz zatajil dech, tak jsem u této Alfy rovnou omdlel ...

Pro galerii  KAROSÁRNY  editor  

Čím častěji a pozorněji si tuto kreaci prohlížím, tím více jsem unešen jejím výrazem.  Kdybych uměl čas vrátit o 40 let ... obr. 30, 31 a 32.

V rubrice  VÝSTAVY  Pavel Hušek

První link je historický (svezte se s prvními DISCO VOLANTE), další odkazy pak 2012:

http://www.youtube.com/watch?v=G92Hmwqfd2I&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=tgnvjkNDorY&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=O08-sMtZVkU&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=mA1KKylKSJA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=aOW8kuOBCe0&NR=1

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&v=Eyp501pmicc&NR=1

 

disco volante_01.jpg
disco volante_02.jpg
disco volante_03.jpg
disco volante_04.jpg
disco volante_05.jpg

Ať už byly u Carrozzeria Bertone v Turinu důvody k tvorbě kreací BAT (5,7,9 a nejnovější 11) jakkoliv racionální, zůstává faktem, že se jednalo o ojedinělé kusy.  Jejich sběratelská hodnota překonala hodnoty estetické.

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

bat_01.jpg
bat_02.jpg
bat_03.jpg
bat_04.jpg
bat_05.jpg

Když už jsme u ruských mistrů automobilového designu, vedle značky Škoda mají často namířeno na logo Alfa Romeo.  Hned několik ruských designerů (ne vždy čitelného jména) s bravurou tvoří často až úchvatné tvary karoserií Alfa Romeo. 

I zde platí, že by neškodilo, aby Alfa Romeo více zozepnula křídla tvarové kreativity.  Značně atraktivní varianty Coupé a Spider bývaly vždy v programu milánské automobilky.  Vzpomeňme různá Coupé s malým logem "b"  (Bertone) a totéž u variant Spider s drobným logem Pininfarina na boku karoserií.

V galerii  PROFI DESIGN  Pavel Hušek

01_ar-ru.jpg
02_ar-ru.jpg
03_ar-ru.jpg
04_ar-ru.jpg
05_ar-ru.jpg

Někdo to rád ponovu, někdo to chce postaru ... a  vo-vo-vo  tom je ..!

Líbí se Vám třeba americká replika Excalibur, odvozená z Mercedesu SSK ? 

Jestliže ano, pak budete jistě akceptovat repliku CARABO !   Já vím, není to stejný auťák jako ten tehdy od Bertoneho, ale je to zcela jasné CARABO ... byť hodně jiné.

Trochu vzpomínek na původní zelené CARABO jsem však přidal musel - nedalo mi to:  

http://www.youtube.com/watch?v=my28Wc58Iws&feature=fvwp&NR=1 

V galerii  KRITICKÉ EMOCE  Pavel Hušek   

Carabo_01.jpg
Carabo_02.jpg
Carabo_03.jpg
Carabo_04.jpg
Carabo_05.jpg

Velmi mě nadchly obrázky Yanny Briggs.  Nemohl jsem se vynadívat na ty jednoduché charakterizující tahy.  Na jednom z jejich obrázků Vám chci předvést a vysvětlit jakýsi záchvat mé představivosti.

Obr. 01 zobrazuje původní skicu.  Nevšiml jsem si na ní naznačená místa pro kola. takže jsem auto viděl vlastně z úplně jiného pohledu. Říkal jsem si, proč dala dopředu tu červenou lampu?  Že by směrové světlo?  Tak dlouho jsem se na obrázek díval, až jsem nakonec našel správnou figuru.  Abyste mě lépe pochopili, zvýraznil jsem na obrázcích kola a na posledních dvou z nich vidíte, jak jsem si vůz představil já a jak jsem si vykládal jednotlivé křivky.

Někde jsem četl, že se dá trénovat i představivost.  Třeba na mracích, kdy si představujete, co Vám ten či onen mrak připomíná.  Už jste to také zkusili?  

Pro galerii  AUTO HYDE PARK  editor

01.png
1.jpg
2.jpg
3.jpg
4.jpg

Navazuji na SEMINÁŘ 25, kde je v obr.23 dole červeně zvýrazněná zmínka o další futuristické studii ALFA ROMEO mode 2022. 

Yana Briggs - studentka Art Center College of Design, Pasadena, California, USA - začíná být výrazným femininním tvůrcem vzhledu budoucích automobilů.  Její studijní práce ERA 2020 získala sponsoring od GM Chevrolet (SEMINÁŘ 25) ... a teď ztvárnila svérazným stylem coupé Alfa Romeo, připomínající tvary hněteného těsta (pasta) s následnými zářezy harmonicky vložených a vybroušených detailů.  Podotýkám, že tato Alfa Romeo jezdí na elektrický proud.  Má v každém kole jeden elektromotor (viz link dole).

Je vcelku smysluplné, že si Yana ve svých složitých tvarech pomáhá u modelů zrcadlem.  Zajisté pozoruhodné ! 

http://www.youtube.com/watch?v=NzugL-XxwHI&feature=player_embedded#at=37

S čím příjde talentovaná a cílevědomá Yana Briggs příště ???

V odstavci Tutoriály  ŠKOLY  Pavel Hušek  

 

01_AR-YB.jpg
02_AR-YB.jpg
03_AR-YB.jpg
04_AR-YB.jpg
05_AR-YB.jpg

Není mi zcela jasno, o co se nyní Alfa Romeo svými studiemi a prototypy se středním motorem pokouší.  Když uvážím, že sportovní tradice značky Alfa Romeo stojí na ambiciózní srdceuchvacující historii (viz obr. 06), vyplývá mi z toho, že ve spojení s Chryslerem bude sportovní tradici AR věnována silná pozornost.  Dodge Viper a Alfa Sportiva budou chtít dobývat ´cuore´ každého příznivce.  

V galerii  DESIGN CENTRA  Pavel Hušek

alfa sportiva_01.jpg
alfa sportiva_02.jpg
alfa sportiva_03.jpg
alfa sportiva_04.jpg
alfa sportiva_05.jpg
Stránku provozují Ing. Vlastimil Habarta cdcc@email.cz a designer Pavel Hušek.
Name
Email
Comment
Or visit this link or this one